Santander Consumer Banks dataskyddspolicy

Din personliga integritet är viktig för oss. I vår verksamhet har vi lång erfarenhet av att hantera kunders data på ett varsamt och ansvarsfullt sätt.

De uppgifter som vi ber dig lämna till oss och som vi samlar in från tredje part är nödvändiga för att du ska kunna ta del av våra produkter och tjänster och för att vi ska ha möjlighet att ge dig information som är relevant och intressant.

Dataskyddspolicyn innehåller:

  • vilken information om dig vi behandlar
  • varför vi behandlar den
  • vad som menas med automatiserat beslutsfattande och profilering
  • hur länge vi sparar informationen
  • vilka vi kan komma att dela den med
  • vad tredjelandsöverföring innebär
  • information om dina rättigheter
  • hur du går tillväga om du vill tacka nej till direktreklam
  • kontaktuppgifter till vårt dataskyddsombud

Dataskyddspolicy (pdf, 327kB)

Dataskyddsombud

Banken har utsett ett dataskyddsombud som ska övervaka att vi följer reglerna om skydd av personuppgifter.

Om du har frågor vänligen kontakta oss på 08-559 514 00 eller via ett säkert meddelande i Internetbanken.

Begäran om registerutdrag

För att begära registerutdrag vänligen använd denna blankett eller kontakta oss enligt ovan om du har övriga frågor.
Begäran om registerutdrag (pdf, 54kB)

Kundombudsmannen

Kontakta vår Kundombudsman om du är missnöjd eller vill framföra klagomål som rör personuppgiftsbehandling. 
kundombudsman@santanderconsumer.se

Relaterad information

PSD2 – Ny betaltjänstlag

Du som konsument och kund är skyddad av betaltjänstlagen vid betalningar.

Därför ställer vi frågor till dig

Enligt svensk penningtvättlag ska vi ha dokumenterad kännedom om dig som kund.

Skydda dig mot bedrägerier

Så känner du igen olika försök till bedrägeri, skyddar dig samt agerar om du blir utsatt.

Cookies

När du går in på vår webbplats godkänner du att vi använder s.k. cookies, läs mer om vad det innebär.

För din säkerhet

Så skyddar du din personliga information.