Självbetjäning
Här kan du enkelt navigera mellan olika kategorier för att hitta de tjänster du behöver. Välj en kategori nedan för att komma igång!
Sparkonto
Få hjälp med uttag, insättningar och transaktioner.
Privatlån
Är du privatlånekund hos oss idag hittar du svar på många frågor här.
Ansök om nytt lån
Vi erbjuder enkla och flexibla lösningar när du har behov av finansiering.
Samla lån
Undvik onödiga avgifter genom att samla dina lån hos oss.
Betalningsmetoder
Vill du ansluta ett autogiro till befintligt engagemang?
Billån
Är du billånekund hos oss idag finner du svar på många frågor här.
Försäkring
Har du frågor kring våra försäkringar?
Privateasing
Till dig som har frågor angående privateasing.
Kontaktuppgifter
Vill du uppdatera dina kontaktuppgifter hos oss?
Vill du ha mer hjälp? Kontakta oss gärna.
Chatt - det enklaste och snabbaste sättet att kontakta oss.
Vår chatbot är tillgänglig dygnet runt och kan besvara de flesta frågor direkt. Om ditt ärende kräver personlig service, kopplar vi in en kundrådgivare i våra öppningstider:
Måndag–fredag: 09.00-15.30
Telefon
08-559 514 00
Måndag–fredag: 12.00–15.00
Avvikande öppettider
Vi tar inte emot besök i våra lokaler. Vid frågor ska du vända dig till vår kundtjänst via internetbank, telefon eller chatt.
Vanliga frågor
Sparkonton
Alla typer av insättningar och uttag samt andra frågor relaterat till sparkonton.
Privatlån
OCR-nummer, fakturafrågor, försäkringar och annat angående privatlån.
Bil- och fritidslån
Fakturafrågor, autogiro, försäkringar och överlåtelse för bil- och fritidslån.
Billeasing - privat & företag
Alla frågor kring billeasing för privatpersoner och företag.
Internet- och mobilbanken
Inloggning, BankID och övriga frågor om Internetbanken och Mobilbanken.
Försäkringar
Alla frågor kring Låneskydd och Bilförsäkring.

Har du blivit ombedd att uppdatera din kundinformation?
Som bank har vi en skyldighet att se till att vi har nödvändig information om våra kunder. Det är nu dags att uppdatera din kundinformation.
Är du privatkund? Läs mer här
Är du företagskund? Läs mer här
Om du har blivit ombedd att komplettera med ytterligare information (förutom att uppdatera din kund- och produktinformation) gällande dina Kundkännedomsfrågor, klicka då på länken här så loggar du direkt in till frågorna (öppnar i nytt fönster)
Fler övriga ärenden
Blanketter och dokument
Här hittar du bland annat anmälan för autogiro, fullmakt för konto, reklamation och blanketter för FATCA och CRS.
Vad händer vid dödsfall?
Vad är bra att tänka på och vad händer hos oss på Santander vid ett dödsfall.
Klagomål
Om du skulle vara missnöjd med något vill vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig med ditt ärende.
Behandling av personuppgifter
Vi har vi lång erfarenhet av att hantera kunders data på ett varsamt och ansvarsfullt sätt.
Cookies
När du går in på vår webbplats godkänner du att vi använder s.k. cookies, läs mer om vad det innebär.
Tekniska krav
Vi rekomenderar att du alltid använder den senaste versionen av ditt operativsystem och webbläsare.
Bankordlista
Ordlista med vanliga ord inom bank och privatekonomi.
Reklam, nej tack
Om du inte vill ha reklam från oss
Samarbetspartners för påminnelser
Läs om våra verificerade partners
Whistleblowing-kanal
Om du vill rapportera potentiella lagöverträdelser och andra oegentligheter.