Gå direkt till textinnehåll

Självbetjäning

Här kan du enkelt navigera mellan olika kategorier för att hitta de tjänster du behöver. Välj en kategori nedan för att komma igång!

  • Sparkonto

    Få hjälp med uttag, insättningar och transaktioner.  

  • Privatlån

    Är du privatlånekund hos oss idag hittar du svar på många frågor här.

  • Ansök om nytt lån

    Vi erbjuder enkla och flexibla lösningar när du har behov av finansiering.

  • Samla lån

    Undvik onödiga avgifter genom att samla dina lån hos oss.

  • Betalningsmetoder

    Vill du ansluta ett autogiro till befintligt engagemang?

  • Billån

    Är du billånekund hos oss idag finner du svar på många frågor här.

  • Försäkring

    Har du frågor kring våra försäkringar?

  • Privateasing

    Till dig som har frågor angående privateasing.

     

  • Kontaktuppgifter

    Vill du uppdatera dina kontaktuppgifter hos oss?  

Vill du ha mer hjälp? Kontakta oss gärna.

Chatt - det enklaste och snabbaste sättet att kontakta oss.

Vår chatbot är tillgänglig dygnet runt och kan besvara de flesta frågor direkt. Om ditt ärende kräver personlig service, kopplar vi in en kundrådgivare i våra öppningstider: 
Måndag–fredag: 09.00-15.30

Chatta med oss

Telefon

08-559 514 00
Måndag–fredag: 12.00–15.00
Avvikande öppettider

Vi tar inte emot besök i våra lokaler. Vid frågor ska du vända dig till vår kundtjänst via internetbank, telefon eller chatt. 

Vanliga frågor

Har du blivit ombedd att uppdatera din kundinformation?

Som bank har vi en skyldighet att se till att vi har nödvändig information om våra kunder. Det är nu dags att uppdatera din kundinformation.

Är du privatkund? Läs mer här
Är du företagskund? Läs mer här

Om du har blivit ombedd att komplettera med ytterligare information (förutom att uppdatera din kund- och produktinformation) gällande dina Kundkännedomsfrågor, klicka då på länken här så loggar du direkt in till frågorna (öppnar i nytt fönster)

Fler övriga ärenden

  • Blanketter och dokument

    Här hittar du bland annat anmälan för autogiro, fullmakt för konto, reklamation och blanketter för FATCA och CRS.

  • Vad händer vid dödsfall?

    Vad är bra att tänka på och vad händer hos oss på Santander vid ett dödsfall.

  • Klagomål

    Om du skulle vara missnöjd med något vill vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig med ditt ärende.

  • Behandling av personuppgifter

    Vi har vi lång erfarenhet av att hantera kunders data på ett varsamt och ansvarsfullt sätt.

  • Cookies

    När du går in på vår webbplats godkänner du att vi använder s.k. cookies, läs mer om vad det innebär.

  • Tekniska krav

    Vi rekomenderar att du alltid använder den senaste versionen av ditt operativsystem och webbläsare.

  • Bankordlista

    Ordlista med vanliga ord inom bank och privatekonomi.

  • Reklam, nej tack

    Om du inte vill ha reklam från oss

  • Samarbetspartners för påminnelser

    Läs om våra verificerade partners

  • Whistleblowing-kanal

    Om du vill rapportera potentiella lagöverträdelser och andra oegentligheter.