Kundservice

Du är alltid välkommen att kontakta oss. Titta gärna bland våra vanligaste frågor om svar om någon annan ställt samma fråga.

Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Aktuella frågor

Kan jag höja mitt befintliga lån?

Det går för det mesta bra att höja ett privatlån. Många gånger finns det ett höjningserbjudande på internetbanken.

Finns inget erbjudande kontaktar du oss på 08-559 514 00, vardagar 9-17, så kan vi hjälpa dig se om det går att höja ditt lån.

På ett fordonslån är lånebeloppet baserat på fordonets värde. Det går därför inte att höja ett fordonslån.

Publicerad 19 december, 2018

Hur tar jag ut pengar från sparkontot?

Du gör uttag från ditt sparkonto när du är inloggad på sparportalen, under fliken "Uttag". Pengarna finns på ditt uttagskonto inom tre bankdagar efter uttaget. 

Vill du byta uttagskonto anger du det nya kontonumret under fliken "Ändra profil". Uppdateringen tar en bankdag, därefter kan du göra uttaget.

Vill du flytta pengar mellan Mitt spar och Mitt spar+ väljer du i stället fliken "Överföring".

Tänk på att om du har Mitt Spar + genomförs uttaget först efter 31 dagar.

Publicerad 18 januari, 2019

Hur aktiverar jag mitt kort?

Börja med att logga in på internetbanken. Du aktiverar sedan ditt kort under fliken "Hantera kort".

Innan du aktiverar ditt kort – kontrollera att kortnumret är samma på kortet och det som står på internetbanken. 

Publicerad 28 november, 2018

Var hittar jag mina villkor?

Villkoren för just din produkt hittar du på ditt avtal.

Du hittar även villkor för våra produkter på internetbanken under Kundservice.

Illustration av familj som håller varandra i handen

Vad kan vi hjälpa dig med?

Sparkonton

Alla typer av insättningar och uttag samt andra frågor relaterat till sparkonton.

Kort

Hantering av betalningar och fakturor och andra frågor kopplade till våra kreditkort.

Privatlån

OCR-nummer, fakturafrågor och annat angående privatlån.

Bil- och fritidslån

Fakturafrågor, autogiro och överlåtelse för bil- och fritidslån.

Billeasing - privat & företag

Alla frågor kring billeasing för privatpersoner och företag.

Internet- och mobilbanken

Inloggning, BankID och övriga frågor om Internetbanken och Mobilbanken.

Hur spärrar jag mitt kort?

Du kan spärra ditt kort dygnet runt i internetbanken under fliken “Hantera kort”.

Eller ringa till spärrservice på 08-559 511 20.

Symbol: Trygg kundkontskt

Ring till oss
08-559 514 00

Måndag–fredag: 9.00–17.00
Röda dagar: stängt

När får du snabbast svar?

Diagram över kötider för telefon som visar att det är kortast kö mellan kl 9-12 och 16-17.

Meddelande via Internetbanken

Logga in och skicka säkert meddelande

Blanketter och dokument

Här hittar du alla våra blanketter som autogiroanmälan, fullmakt och reklamation.

Vad händer vid dödsfall?

Vad är bra att tänka på och vad händer hos oss på Santander vid ett dödsfall.

Reklam, nej tack

Har du fått adresserad reklam från oss men vill inte ha fler utskick, då kan du registrera dig här.

Klagomål

Om du skulle vara missnöjd med något vill vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig med ditt ärende.

Behandling av personuppgifter

Vi har vi lång erfarenhet av att hantera kunders data på ett varsamt och ansvarsfullt sätt.

Cookies

När du går in på vår webbplats godkänner du att vi använder s.k. cookies, läs mer om vad det innebär.

Bankordlista

Ordlista med vanliga ord inom bank och privatekonomi.