Vanliga frågor om våra försäkringar
Hur använder jag försäkringen på mitt privatlån?
Jag behöver använda reseförsäkringen som är kopplad till mitt kort. Hur gör jag?
Du kontaktar själv försäkringsbolaget. För alla resor köpta från och med den 1 november 2016 samarbetar vi med Europeiska ERV. Besök Europeiska ERV:s hemsida och gör din anmälan online.
Följande kort innehåller en kompletterande reseförsäkring i samarbete med Europeiska ERV:
- Mitt kort
- Mitt kort+
- MediaMarkt-kortet
Om du behöver göra en skadeanmälan som gäller en resa köpt till och med den 31 oktober 2016 ber vi dig istället kontakta Folksam på telefon 08-772 73 73.
Uppdaterad 15 oktober, 2021
Jag behöver använda Köpförsäkringen till Mitt kort trygga köp. Hur gör jag?
Du kontaktar själv försäkringsbolaget. För alla köp gjorda från och med 1 november 2016 samarbetet vi med Europeiska ERV. Besök Europeiska ERVs hemsida och gör din anmälan online. Vår Köpförsäkring består av tre delar:
- Prisgaranti 90 dagar som ger dig mellanskillnaden tillbaka om du skulle hitta samma vara till ett lägre ordinarie pris.
- Allrisk 90 dagar som ger dig ersättning om varan oförutsett skadas eller blir stulen.
- Garanti 3 år som förlänger garantitiden på hemelektronik och hushållsmaskiner.
Du måste aktivera ditt kort i Internetbanken inom 2 månader från att du får kortet för att försäkringen ska gälla.
Om du behöver anmäla en skada för ett köp som gjordes fram till och med 31 oktober 2016, ber vi dig kontakta cxLoyalty (tidigare Affinion) på telefon 0771-88 49 00.
Uppdaterad 09 januari, 2020
Hur tecknar jag ett kreditskydd?
Ett kreditskydd är en extra säkerhet som täcker dina utgifter om något oförutsett skulle inträffa som påverkar din betalningsförmåga. Om du vill teckna ett kompletterande kreditskydd till ditt kort läs mer här.
Uppdaterad 14 december, 2020
Var hittar jag information om min bilförsäkring via Trygg-Hansa?
Försäkring via Trygg-Hansa hittar du under dina villkor när du loggar in på mina sidor på Trygg-Hansas webbplats https://www.trygghansa.se/
Uppdaterad 02 oktober, 2024
Hur anmäler jag en skada på min bil när jag har Santander bilförsäkring?
Uppdaterad 25 september, 2024
Hur säger jag upp min Santander bilförsäkring?
Uppdaterad 25 september, 2024
Vad krävs för att teckna Låneskydd för bil- eller fritidslån?
För att teckna försäkringen krävs att du uppfyller följande grundkrav:
- är mellan 20–64 år och bosatt i Sverige
- är fullt frisk och arbetsför
- att du har en tillsvidare- eller visstidsanställning på minst 17 timmar per vecka alternativt är egenföretagare med f-skattsedel
- inte vara medveten om varsel om uppsägning eller arbetslöshet
- inte ha kännedom om förestående sjukskrivning
Uppdaterad 29 mars, 2019
Jag har tappat bort länken där jag kan teckna fortsatt bilförsäkring. Var hittar jag den?
Om du tappat bort länken för att fortsätta med bilförsäkringen kontaktar du Trygg Hansa via www.trygghansa.se eller telefon: 0771-111 500, vardagar 8-17.
Uppdaterad 25 september, 2024
Kan jag lägga till Santander bilförsäkring i efterhand?
Nej, Santander bilförsäkring kan endast tecknas vid köptillfället.
Jag har blivit arbetslös eller sjukskriven och behöver använda Låneskydd som är kopplat till mitt fordonslån. Hur gör jag?
Nedan hittar du länkar och telefonnummer till de försäkringsbolag som vi samarbetar med. Du vänder dig direkt till försäkringsbolaget med din anmälan. För att du snabbt ska få hjälp är det viktigt att du kontaktar rätt bolag. Om du har flera lån försäkrade hos oss kan det hända att du behöver göra din anmälan både till AXA och till CNP Santander Insurance.
Är du tveksam vilket eller vilka försäkringsbolag du har kan du alltid kontakta oss genom att skicka ett meddelande till oss via internetbanken.
CNP Santander Insurance är försäkringsgivare för alla nya Låneskydd kopplat till fordonslån som är tecknade från och med 2 maj 2014.
Kontaktuppgifter CNP Santander Insurance:
Du anmäler ditt ärende direkt till försäkringsbolaget via CNP Santander Onlinetjänst.
Du kan även kontakta försäkringsbolaget på telefon 08-593 665 83 eller via e-post kundservice@se.cnpsantander.com
AXA är försäkringsgivare för Låneskydd tecknade fram till och med 1 maj 2014.
Kontaktuppgifter AXA:
Du anmäler ditt ärende via AXAs Onlinetjänst.
Du kan även kontakta försäkringsbolaget på telefon på 08-502 520 88 eller via e-post: clp.se.kundservice@partners.axa.
Tips! På försäkringsbolagens onlinetjänster kan du läsa mer om hur du anmäler ett ärende och vilka underlag försäkringsbolagen behöver.
Uppdaterad 09 januari, 2020
Hur säger jag upp mitt Låneskydd?
Uppdaterad 29 mars, 2019
I vilka fall gäller inte Låneskydd?
Försäkringen gäller inte vid följande:
|
Uppdaterad 29 mars, 2019