Vanliga frågor om internet- och mobilbanken
Hur loggar jag in på internetbanken?
- Starta din BankID-app och tryck på ikonen för QR-kod.
- Rikta mobiltelefonens kamera mot QR-koden på den här sidan för att skanna av den.
- Identifiera dig i din BankID-app.
Uppdaterad 25 september, 2024
Hur loggar jag in i appen?
För att logga in i appen behöver du ha Mobilt BankID installerat på din telefon eller surfplatta.
När du öppnar appen fyller du i ditt personnummer och trycker på 'Logga in med mobilt BankID'. Din BankID-app öppnas automatiskt och du fyller i ditt lösenord för BankID. När du har legitimerat dig i BankID-appen hämtas din information och du kommer sedan tillbaka till vår app som inloggad.
Har du precis blivit kund hos oss kan ta upp till ett dygn för din profil att skapas. Testa logga in imorgon.
Om du inte är kund hos oss har du inte möjlighet att använda vår app.
Uppdaterad 27 maj, 2020
Hur hittar jag mina uppgifter i appen?
Du hittar dina uppgifter genom att kicka på ditt namn högst upp till höger eller via menyn (de dre strecken) i vänstra hörnet - 'Visa mina uppgifter'.
Vill du se de uppgifter som vi har sparat om dig kan du ladda ner en fil via Internetbanken och Min profil.
Uppdaterad 14 december, 2021
Kan jag göra överföringar i appen?
Vill du göra en överföring från ditt konto, väljer du önskat konto och klickar på 'Banköverföring'. Du kommer då skickas vidare till internetbanken för att genomföra banköverföringen.
Uppdaterad 12 november, 2021
Hur spärrar jag mitt kort i appen?
Du kan spärra ditt kort genom att gå in på aktuellt kort och sen trycka dig vidare till ”Hantera kort” där du väljer ”Spärra kort”.
Publicerad 05 februari, 2019
Var kan jag se min ränta i appen?
Du kan se din nuvarande ränta på dina kort, konton och lån genom att klicka på din produkt och sedan länken 'Mer kontoinformation'.
Uppdaterad 27 maj, 2020
Hur ändrar jag mina uppgifter i appen?
Uppdaterad 25 september, 2024
Kan jag kontakta er genom appen?
Ja, i menyraden väljer du ”Kundservice” där finns möjlighet att skicka in ett meddelande till oss direkt.
Uppdaterad 25 september, 2024
Kan jag avsluta mitt konto i appen?
Det går inte att avsluta sitt konto i appen, för att avsluta ditt konto kan du skicka ett meddelande på internetbanken eller chatta med oss.
Uppdaterad 25 september, 2024
Kan någon annan få tillgång till mina transaktioner om jag använder appen?
Ingen tredje part (annat företag) får tillgång till dina transaktioner om du använder appen. Vi har vidtagit många åtgärder för att ditt användande ska vara säkert.
Tänk på att inte dela dina personuppgifter och personliga koder med andra. Vi uppmanar till extra försiktighet när appen används på allmänna platser då den vanligaste formen av id-kapningar sker genom att obehöriga får syn på dina personuppgifter.
Publicerad 05 februari, 2019
Kan jag betala min faktura i appen?
I dagsläget går det inte att betala fakturor i appen.
Publicerad 05 februari, 2019
Hur ser jag information om mitt lån i appen?
Uppdaterad 25 september, 2024
Kan jag se mina transaktioner för min kredit i appen?
För att se dina transaktioner går du in till kontoöversikten genom att välja konto på startsidan. Där ser du först hur mycket du har kvar att spendera, utnyttjad kredit, kreditgräns samt evenuellt reserverat belopp. För att se dina transaktioner skrollar du lite längre ner till rubriken 'Transaktioner'.
Uppdaterad 25 september, 2024
Jag lyckas inte logga in i appen, vad gör jag för fel?
Uppdaterad 25 september, 2024
Har Santander någon app?
Ja, vi har en jättefin mobilapp! Som kund hos oss kan du ladda ner den både för iPhone och Android på Appstore och Google play.
Läs mer om vår app och se en demofilm
Uppdaterad 27 maj, 2020
Varför ser jag inte mina konton på startsidan i internetbanken ?
Använder du en gammal webbläsare? Det kan medföra att internetbanken inte ser ut som den ska, bland annat visas inte dina konton på startsidan.
Byt eller uppdatera din webbläsare – för bästa upplevelse rekommenderar vi att du använder senaste versionen av Chrome, Firefox eller Internet Explorer.
Uppdaterad 27 maj, 2020
Hur skaffar jag Mobilt BankID?
Så här kommer du igång med Mobilt BankID:
- Ladda ner appen BankID Säkerhetsapp från App Store eller Google Play via din mobiltelefon eller surfplatta.
- Logga in på din huvudbanks internetbank och välj att ansluta dig till Mobilt BankID. När du ansluter dig aktiveras tjänsten och du får välja en säkerhetskod som du sedan alltid kommer att använda när du loggar in eller signerar med ditt Mobila BankID.
Observera att Santander Consumer Bank inte är utgivare av BankID.
Uppdaterad 25 september, 2024
Var hittar jag mina villkor?
Villkoren för just din produkt hittar du på ditt avtal.
Du hittar även villkor för våra produkter på internetbanken under Kundservice.
Var hittar jag blanketter?
Här hittar du alla blanketter. Du hittar dem även på internetbanken under Kundservice.