Jag har blivit arbetslös eller sjukskriven och behöver använda mitt Kreditskydd. Hur gör jag?

Vi ber dig kontakta ditt försäkringsbolag så att du kan göra en skadeanmälan. Om du är osäker på vilket försäkringsbolag du har, kan du alltid kontakta oss genom att skicka ett meddelande på internetbanken under "Mina meddelanden".

Här hittar du kontaktuppgifter till de försäkringsbolag som vi samarbetar med.

Om du tecknat Kreditskydd 23 november 2016 eller senare

Du anmäler ditt ärende till försäkringsbolaget CNP Santander Insurance. Du anmäler via CNP Santander Onlinetjänst. Du kan även kontakta försäkringsbolaget på telefon 08-593 665 83 eller via e-post kundservice@se.cnpsantander.com.

Kreditskydd tecknat till och med den 22 november 2016

Du anmäler ditt ärende till försäkringsbolaget Lighthouse eller AXA genom att gå in på AXAs Onlinetjänst. Du kan också kontakta AXA via telefon på 08-502 520 88 eller via e-post: clp.se.kundservice@partners.axa

Tips! På försäkringsbolagens Onlinetjänster kan du läsa mer om hur du anmäler ett ärende och vilka underlag försäkringsbolagen behöver.

AXA har tagit över som försäkringsgivare för dig som har ett Kreditskydd och varit försäkrad via Lighthouse. För dig som försäkringstagare innebär det ingen förändring vad gäller försäkringens premie, innehåll eller skadeservice. Överföringen skedde den 29 november 2019. Lighthouse har upphört med sin verksamhet.

Publicerad 09 januari, 2020