Jobba hos oss - Kom och bygg framtidens bank hos oss i Solna!
Vi lever vårt varumärke genom att ha en kultur som genomsyras av våra värdeord – Simple, Personal and Fair. De är nyckeln till hur vi blir det självklara valet för våra kunder och den bästa arbetsplatsen för våra anställda.
Vill du bli en av oss?
Se våra lediga tjänster.Back Office Consultant Leasing, vikariat
Santander Consumer Bank er en del af Europas største finanskoncern. Vi tilbyder en stilling i et spændende og udfordrende miljø med gode og dygtige kolleger. Der er tale om et job, der giver dig god mulighed for faglig og personlig udvikling i en dynamisk virksomhed.
Jobbet
Som Back Office Consultant, Leasing vil du blive en del af et team på 13 kollegaer. Du vil sammen med teamet være ansvarlig for håndtering af både back office opgaver samt yde en premium kundeservice til vores kunder og forhandlere.
Dine opgaver bliver blandt andet:
- Opstart og aktivering af operationelle og finansielle leasingaftaler.
- Daglig kontakt med forhandlere og kunder via telefon og e-mail.
- Håndtering og opfølgning på igangværende leasingaftaler med kunder og leverandører.
- Diverse ad-hoc opgaver og kontroller.
Senior Internal Auditor
Senior Internal Auditor, a key role with great influence
The Internal Audit function in Santander provides independent assurance on the quality and effectiveness of internal control, risk management and governance, helping to protect the Bank’s value, solvency and reputation.
The person we are looking for is strong at analytical skills and highly motivated by having influence and freedom in his/her work. As Senior Internal Auditor, you will play a central role, work closely with several key people in the Bank, and have a unique opportunity to be involved in important audit projects.
The position is located in Lysaker office and reports to Internal Audit Leader.
As Senior Internal Auditor, you will
- Conduct internal audit activities across business units within the Bank.
- Perform audit tests in order to evaluate that the Bank complies with applicable regulations and standards and has processes and controls to identify and manage risk
- Prepare audit work papers according to established department guidelines and industry standards
- Preparation of conclusions, reporting to managers and communication to other areas.
- Maintain high quality standards, in conformance with the International Standards for the Professional Practice of Internal Auditing of the Institute of Internal Auditors and following the Santander Corporate Methodology.
- Provide other support to the department to secure the accomplishment of audit plan, when needed.
- Promote digitalization in the function in order to optimize all the work perform in the Internal Audit department.
- Participate in the annual training program.
- Stay up-to-date regarding regulatory and organizational changes and relevant aspects affecting the audits.
AI chat specialist - Sweden
We are currently seeking a skilled and enthusiastic AI chat specialist working on the development and improvement of our AI chat solution in Sweden.
In this role we expect you to be pro-active, curious, thrive in change and fast pace environment with a can-do mindset.
Primary Responsibilities
As an AI chat specialist, your main task will be to contribute to the development and improvement of our AI chat solution.
Your responsibilities will include, but not be limited to:
- Monitor, analyze and evaluating the performance of the AI model by gathering and assessing feedback from customers and partners.
- Train, test and fine-tune the AI model to enhance accuracy and efficiency in customer interactions (incl. tone of voice)
- Create new and maintain existing intents.
- Connect with available and relevant API’s.
- Utilize LLM capabilities where applicable.
- Continuously challenging, improving and maintain existing intents and training data including updating synonyms in different languages.
- Ensure cross-functional ownership of the AI model, outside of Customer Service
- Cooperating with the AI model vendor and other relevant suppliers
- Staying updated on the latest AI and machine learning technologies and sharing insights with the team.
- Collaborating closely with other technical teams to implement improvements into the AI model. (Such as API’s, RPA, LLM’s etc.)
- Actively contribution to our short- and long-term strategy for our chat solution
Våra värdegrunder
Think customer
Jag bryr mig om våra kunder, så jag går den extra milen för att förtjäna deras förtroende och lojalitet. Kunderna efterfrågar mer än någonsin en bank som är enkel, personlig, rättvis. Think Customer innebär att gå längre för att förtjäna lojalitet och förtroende från de människor vi är i kontakt med. Var och en av oss måste sätta oss i den genomsnittliga kundens skor och alltid tänka på hur våra handlingar påverkar kunderna. Vi måste förutse och uppfylla alla frågor, problem och behov som våra kunder kan ha. Det innebär att gå utöver det för att tillhandahålla en tjänst i världsklass.
Embrace change
Jag anammar nya utmaningar och jag ser nya sätt att göra saker som en möjlighet att växa. Världen rör sig snabbt. Ny teknik, ett ständigt föränderligt konkurrenslandskap och sociala trender har höjt samhällets förväntningar på företag. Santander har satt fasta åtaganden för netto-noll koldioxid till 2050, åtaganden vi måste uppfylla. Förändring kräver ansträngning och ställs naturligtvis inför motstånd. Inbjudan är att möta det med ett medvetet tankesätt av möjlighet i stället. Förändring kan innebära att vi gör misstag. Det ska vi inte vara rädda för. Misstag är priset för framsteg: vi bör lära av dem – och kom ihåg att det största misstaget av alla är att ignorera de förändringar vi måste göra.
Act now
Jag agerar med ansvar och jag gör saker enkelt när det är möjligt. Komplexitet dödar tillväxt. Dynamiska företag rör sig som ett smidigt kollektiv, fritt från byråkrati och komplicerade processer. Det är så vi måste vara. Vi måste ta ansvar för våra egna uppgifter och göra dem snabbt och ansvarsfullt, samtidigt som vi uppmuntrar kollegor att göra detsamma. Oavsett om det är vårt eller ett annat teams ansvar måste vi ta bort hinder som bromsar oss.
Move together
Jag söker möjligheter att främja samarbete och arbeta tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Det är bara genom att arbeta som ett team som vi kan lösa de svåraste utmaningarna. Det är därför vi skapade One Santander. De bästa teamen gör det bästa av allas kompetens för att få jobbet gjort. Mångfald kan vara en av våra största styrkor, men bara om vi samarbetar och lyssnar på varandra, och rör oss som en.
Speak up
Jag känner mig fri att lyfta vilken idé som helst eller ställa vilken fråga som helst och bygga en miljö av respekt och förtroende. Jag är bekväm med att dela och få feedback. Alla måste säga ifrån. Där problem och idéer inte delas, delas inte heller lösningar. Alla i verksamheten har ett unikt perspektiv, och eftersom det är unikt är det användbart. Vi behöver alla, från de äldsta till de yngsta, ha självförtroendet att utmana oss att göra bättre: vi måste alla vara beredda att ge och ta emot ärlig feedback, och vi måste alla känna oss säkra på att de frågor vi ställer kommer att tas upp.
Kontor i Solna Strand nära T-bana, pendel och bussar
I våra lokaler har vi tillgång till gym och pool och varje vecka erbjuds de anställda att delta i olika träningsaktiviteter som t ex yoga, crossfit, löpteknik m.m.
Om oss
En bank med lokal närvaro och global styrka.
Sponsorskap
Våra sponsringsinsatser fokuserar på att inspirera till träning och en hälsosam livsstil.
Press
För dig som är journalist eller representerar media.
Tips, råd & guider
Tips och råd för din privatekonomi.
En nordisk bank med spanska rötter
Vi tillhör den globala koncernen Banco Santander som har 144 miljoner kunder och över 200 000 anställda i 45 länder. En halv miljon kunder i Sverige och på kontoret i Solna jobbar över 400 engagerade medarbetare med att skapa en enkel, personlig och pålitlig bank.