Vanliga frågor om Mitt kort trygga köp
Vanliga frågor och svar
Varför har jag fått ett kort av er?
Om du handlat och valt att delbetala i en butik som är ansluten till oss så får du, utan extra kostad, ett MasterCard hem i brevlådan inom ett par dagar. Kortet är ett betal- och kreditkort som kan användas över hela världen och är laddat med tre trygga produktförsäkringar.
Kortet har ingen årsavgift och du är inte bunden att använda det utan kan bara välja att inte aktivera det.
Läs mer om kortet och vad som ingår i köpförsäkringen här
Beroende på vilken butik du har handlat i kan dina villkor variera. Vill du veta vad som gäller för just ditt kort kan du se det i de allmänna villkoren som du fick bifogade vid köpet.
Publicerad 23 januari, 2019
Jag behöver använda Köpförsäkringen till Mitt kort trygga köp. Hur gör jag?
Du kontaktar själv försäkringsbolaget. För alla köp gjorda från och med 1 november 2016 samarbetet vi med Europeiska ERV. Besök Europeiska ERVs hemsida och gör din anmälan online. Vår Köpförsäkring består av tre delar:
- Prisgaranti 90 dagar som ger dig mellanskillnaden tillbaka om du skulle hitta samma vara till ett lägre ordinarie pris.
- Allrisk 90 dagar som ger dig ersättning om varan oförutsett skadas eller blir stulen.
- Garanti 3 år som förlänger garantitiden på hemelektronik och hushållsmaskiner.
Du måste aktivera ditt kort i Internetbanken inom 2 månader från att du får kortet för att försäkringen ska gälla.
Om du behöver anmäla en skada för ett köp som gjordes fram till och med 31 oktober 2016, ber vi dig kontakta cxLoyalty (tidigare Affinion) på telefon 0771-88 49 00.
Uppdaterad 09 januari, 2020
Jag behöver använda reseförsäkringen som är kopplad till mitt kort. Hur gör jag?
Du kontaktar själv försäkringsbolaget. För alla resor köpta från och med den 1 november 2016 samarbetar vi med Europeiska ERV. Besök Europeiska ERV:s hemsida och gör din anmälan online.
Följande kort innehåller en kompletterande reseförsäkring i samarbete med Europeiska ERV:
- Mitt kort
- Mitt kort+
- MediaMarkt-kortet
Om du behöver göra en skadeanmälan som gäller en resa köpt till och med den 31 oktober 2016 ber vi dig istället kontakta Folksam på telefon 08-772 73 73.
Uppdaterad 15 oktober, 2021